tai jotain sinne päin :) Eilen aamulla oli lääkärissäkäynti ja kehuja tuli taas.Olen kuulemma uskomattoman nopeasti omaksunut kaikki tarvittavan,arvot ovat hyviä,ja olen täydellisesti pitänyt kirjaa sokeriarvoistani sekä noudatan erittäin hyvää "managementia",mitä sillä ikinä tarkoittaakaan."Compliment",onnitteluni,sanoi hän lopuksi.HbA1c eli tietämättömille sokerihemoglobiiniarvo (kuvastaa kahden edellisen kuukauden sokeritasapainoa)oli 7,8 % (tavoite 6,2),mutta lääkärini sanoi,että ei tarvitse ollenkaan säikähtää,lähtöarvoni 28.6.2007 oli 17,1 %.Noin kuukausi sitten jätimme kokeeksi aamun perusinsuliinin pois (liian paljon alhaisia arvoja per päivä).Viime aikoina olin taas sitä mieltä,että arvot iltaa kohti kohoavat liikaa,ja kerroin että josko pitäisi aamupiikki ottaa taas käyttöön,lääkärini sanoi,että olin tehnyt aivan oikean arvion :)Nyt taas katsomme,mitä yksi piikki aamulla vaikuttaa päivääni ja arvoihini.

Olen myös ollut mieheni kanssa kolmena päivänä diabeteskoulutuksessa,joka toinen vuosi kuulemma melkein pakollinen täällä Saksassa.Tapasimme siellä eri tilanteissa olevia ja 6vk:sta 34 vuoteen sairastaneita diabeetikkoja puolisoineen,ja oli tosi kiva huomata,että jokaisella on edelleen aina jossain vaikeuksia tai kerrattavaa.Nämä kolme kertaa (kolme vielä tulossa)olivat antoisia,etenkin olin iloinen,että mieheni pääsi mukaan,ja tietää missä mennään ja mistä puhutaan.Heti kurssin alussa diabeteshoitajani kertoi kaikille,miksi minut,vasta-alkaja,oli laitettu "jatkokoulutukseen",ja tunsin punastuvani.Eihän kehuja nyt jaksa koko ajan vastaanottaa :)Vaikka kyllä se mielialaa kohottaa tosi paljon,jaksaa taas rämpiä eteenpäin.

Ja nyt vaan illalla mässäilemään,olemme menossa Mannheimiin mongolialaiseen ravintolaan,jossa buffet-pöydästä saa syödä niin paljon kuin haluaa edulliseen hintaan.Kerran olemme siellä olleet ja ruoka oli taivaallisen hyvää.