Niinpä niin, ei niitä kuvia vielä ole täällä, olette jo varmaan huomanneet. Kesäloma alkoi maanantaina, ja kiirettä on pitänyt. Itse asiassa olen nauttinut joka hetkestä, vaikka varmaan ihmettelette kun kerron, mitä olen tehnyt......

Aurinko on paistanut täydeltä terältä ja tietysti olen maannut aurinkotuolissa. Mutta koska en jaksa siellä pitkiä aikoja loikoilla,niin välillä siirryn viileämpiin sisätiloihin ja siivoan!!! Olen aloittanut (ja saanut paljon aikaan)keittiön, olohuoneen ja makuuhuoneen suursiivouksen.Kaappeja,hyllyjä ja sen semmoista. Olen itse asiassa siis nauttinut siitä lopputuloksesta aina kun jonkun kohteen olen kuntoon saanut.Kaikki paikat ovat jääneet hieman rempalleen ihan viime syksystä asti. Ekaks oli se Gerhardin sairaus ja siihen liittyvä sairaalassaolo, siellähän hypin joka päivä häntä katsomassa, sitten oli joulu ja tammikuussa alkoi heti se kokopäiväinen koulutus lentokentällä, ja päällepäätteeksi työ.Viikkosiivous ja sen semmoinen on hoitunut jotenkuten mutta kunnon rytmiin en ole oikein päässyt, ja kaikki rempalla olevat asiat eivät todellakaan ole edesauttaneet asiaa.Mutta nyt, vaikka kaikki on levällään,niin valmista tulee, ei ole kiirettä ja ihana olo kun joku kaappi tai paperipino tms. on järjestyksessä.Siitä tilanteesta on hyvä aloittaa taas arki,kun se koittaa ja pian taas jouluvalmistelutkin :)

Sannan kanssa olen muutaman asian hoitanut näin loman aluksi. Kyllä on kumma mitä kaikkea täytyy yhtäkkiä hoitaa kun lapsi täyttää nuo maagiset 18 vuotta.Minulle hän on vielä se sama lapsi......Sannan kanssa on kiva olla "liikenteessä", hän on niin aikuinen jo, äiti se on se,joka hössää.....olemme taas pitkästä aikaa viettäneet myös yhteistä "Serrano-iltaa", sekin on jäänyt vuorotyön,koulun ja muiden menojen jalkoihin tässä keväällä ja alkukesästä.Olemme kuitenkin päässeet jo toisen tuotantokauden melkein loppuun.Alkuviikosta katsoin myös vanhan videon "Schindlerin lista",minulle kyseinen elokuva oli hieman raskasta katseltavaa,mutta kyllä sen loppuun katsoin.

Tällä hetkellä lukuvuorossa on englanninkielinen kirja (luen hieman vuorotellen suomeksi,saksaksi,englanniksi ja ruotsiksi).Meneillä on Nicholas Sparksin "The Notebook", joka mielestäni on ehdottomasti eräs kauneimmista rakkaustarinoista.Ei sitä ilman kyyneliä voi lukea........Olen myös sen filmin nähnyt DVD:llä, sama juttu......

Gerhard on tällä viikolla vielä työmatkalla, ensi viikolla matkaamme viikoksi Itämeren rannalle, jossa on viikoksi mökki vuokrattu ja 60-vuotisjuhlat tiedossa. Lomalta odotan sukulaisten tapaamista,merta ja rentoutumista hyvän kirjan parissa sekä ehkä peli-iltoja perheen kanssa.Sanna kylläkään ei matkaa mukaamme, hän jää kotivahdiksi (paljonkohan hän aikaa kotona viettää sitten.......). 

Ja kyllä niitä kuvia tänne tulee (Luxemburg,Neustadt an der Weinstrasse,Deutsche Weinstrasse,Holiday Park jne.ovat olleet tässä heinäkuussa tällaisia päiväretkikohteita,joista sitten hieman kuvien kanssa kerron)

Mutta kello on jo puoli seitsemän, yksi kirje on kirjoitettava ja sitten päivän hommiin.Ennuste tällekin päivälle pilvetön taivas +30, eli eiköhän siinä kerkee muutaman kaapin siivota auringonoton välissä.Sannan toivomuksesta lasagnea teen myös (Christophin toivomus ei viherpippuria juustokastikkeeseen...)

1248420737_img-d41d8cd98f00b204e9800998e